fredag 24 april 2020

Färgstarka herrgårdspullor





Efter jobbet packade vi in flickorna i bilen och åkte för att köpa ägg hos Katja och vidare för att släppa flickorna på den nedlagda fotbollsplanen i skogen.

Neeeeeeeeej... jag rörde aldrig vid min äggleverantör och neeeeeeeeej... jag gick inte nära henne. Vi höll oss på långt avstånd i herrgårdens trädgård. Tittade på fåren som var i hagen bredvid och på hönsen i hönsgården.




Katjas hönor är färgstarka herrgårdspullor och några av dem ser ut som jag i håret... På tok för långt och rufsigt. Jag har fått avboka min frisör tre gånger och man kan lugnt säga att jag numera har karantänsfrisyr...ingen ordning alls. Rufsigt och aningen vildvuxet. Malin, min frisör har lovat att lösa det när jag är frisk och det hoppas jag verkligen för nu är det nära att jag tar till kökssaxen.





Så for vi till fotbollsplanen i skogen och flickorna fick springa sig trötta.

 


Nu ligger flickorna i sina bäddar och väntar på dagens sista måltid, T håller på att fixa mat åt oss och jag ska duka.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...