lördag 18 april 2020

Äntligen Paradiset




Vi for till Paradiset... runt 12-tiden packade vi in flickorna, massor av packning och oss själva i bilen och ca en timme senare (och en glass) stod vi på Paradisets brygga. Jag var väl påpälsad med dubbla fleecetröjor och en vindtät jacka och jag har inte frusit idag.
Savannah, den lilla fryslorten ville INTE går ur stugan, medan Julia har spridit sin ljuvliga doft så hanhundarna på land går väl bananas just nu.





Rabarbern jag fick av Mia för två somrar sedan har tittat upp... Nu behövs bara lite sol och värme så kommer den skjuta i höjd.





Persiljan och gräslöken är på gång... och jag såg till min förvåning att även rosmarinen klarat vintern.


 



Såg också att bävern varit framme vid bryggan på fastland. Kan nästan se en bäver i blå arbetsbyxor stega omkring och titta ut vilka träd som ska fällas. Björkarna låg som ett plock-i-pinn. Undrar om han, bävern har någon plan med detta eller om han bara gått loss på måfå. 




Nu har vi kommit hem. Savannah är nöjd då det inte blåser kallt i rumpan och både hon och Julia ligger under varsin filt, mätta och trötta och sover.

T håller på att fixa mat och det är mitt jobb att duka.
Idag har jag mått hyfsat bra, hostan har varit mestadels frånvarande och jag har kunnat andas frisk luft.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...