onsdag 22 april 2020

Jag fick en rufsig orkidé




För några år sedan fick jag av min ena systerdotter en liten orkidéknöl som jag planterade efter alla konstens regler.
Den har stått och tjurat länge men förra året började den få mer knölar och för någon vecka sedan kom en liten knopp.
Jag har gått och kikat på knoppen varje dag och förundrats över hur den "vecklar ut sig" och nu är den lilla knoppen en liten blomma. 
Har aldrig sett något liknande tidigare... En rufsig orkidé. Liten och aningen "uppkäftig". Jag har ingen aning om vad det är för sort, men jag är så himla glad över den lilla rufsiga, uppkäftiga, vulgära blomman. Stort tack J för att jag fick den.







Nu tänker jag landa i fåtöljen och titta lite på tv.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...