måndag 6 april 2020

Bara om jag orkar...




I morgon börjar T att jobba och det är jag innerligt glad för. Han är symtomfri förutom att han går och harklar sig, men det kan han få göra i en månad innan det går över.
Själv blev jag sämre i fredags kväll och jag var tvungen att åka in till jourvårdcenteralen och kolla mina lungor... En begynnande lunginflammation sade läkaren till mig bakom skyddsutrustningen som kan liknas vid en astronaut på väg till mars. Nu har jag fått diverse godsaker jag ska peta i mig och dricka varje dag. Är bättre än i fredags kväll, men långt från bra. Biverkningarna på medicinerna är nästa lika illa som att vara sjuk. Blir liksom dubbelt sjuk.

Biverkningar som 1 av 10 får (jag har fått alla)
  • Darrig.
  • Tappar matlusten.
  • Torra slemhinnor.
  • Hård/lös i magen.
  • Sover dåligt.
  • Huvudvärk.
  • Hudutslag.


Biverkningar som 1 av 100 får (jag har inte fått, men får jag slutar jag med medicinerna)
  • Hallucinationer.
  • Brännsår.



Mitt påsklov, det jag verkligen behöver, kommer vara i karantän. Kanske, om jag orkar, om vädret är fint i slutet av veckan, ska vi lägga i båten... men bara om jag orkar.







För några år sedan fick jag av min äldsta systerdotter en orkidéknöl. Den satte jag i orkidéjord och den har förökat sig till fler knölar...Nu har knölarna låtit en liten ynka miniknopp titta fram och den kikar jag på varje dag med förväntan... 





Flickorna är rätt låga nu när vi har sjukstuga. Fast... Julia har gått och blivit ursnygg om hon själv får säga det... och det gör hon. Hon började "blodlöpa" igår och då kroknade Savannah. Fy katten... Savannah ligger mest under filten och vill inte bli störd.





Nu dags att gå och sova lite.


Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...