tisdag 30 juni 2020

Böljande landskap, glittrande sjöar, djupa skogar och fantastiska hus




Idag har vi flängt från (nästan) söder till (nästan) norr i vårt län.
Vi startade dagen med att åka till veterinären och vaccinera flickorna. Denna gången handlade det om "full vaccinering". 
Vi passade på att väga dem.
Savannah vägde ca 31 kg och Julia 34. 
Julia är en stor flicka. Hon är högre än Savannah och det väger.
Själv är jag på tok för kort för min vikt. Håller på att ta tag i det. 






Efter veterinärbesöket åkte vi till mina föräldrar och åt lunch. Alltid lika trevligt och mättande.
När vi åkte därifrån åkte vi småvägar, bara för att vi kunde.
Böljande landskap, glittrande sjöar, djupa skogar och fantastiska hus. Vid två tillfällen utropade jag högt att OM vi hade ett sådant här hus med sådant läge, skulle jag kunna tänka mig att bo på landet... För att någon minut senare mumla något om att "vakna med 50 cm snö och åka denna krokiga väg innan den blivit plogad är inget för mig".






Vi stannade för att träffa Jackson och hans människa... Himla länge sedan. Det är inte så lätt att få till det när det renoveras på två håll och dygnet bara har 24 timmar.
Som vanligt smyger Julia när någon gör toalett... I detta fall är det Jackson som "krummar bakom trädet" och det är Julia snabb att se...




...och hon tar honom på högerflanken i en farlig fart.




En fin dag med regnskurar till och från hela dagen.

Nu har jag en skål jordgubbar som står och väntar.


Må gott









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...