fredag 9 oktober 2020

Jobbar åter i matsalen




Förra veckan gick luften ur mig och jag ska villigt erkänna att det känns lite motigt.

Någon startade en brand på mitt jobb och hela skolan har fått stänga. En av stadens största gymnasieskolor måste saneras och ny el måste dras, nytt brandlarm måste installeras.
Branddörrarna slog igen, men röken hann sipprade genom på vissa ställen. Elever och personal var snabbt ute och stod på uppsamlingsplatsen när räddningstjänsten gjorde entré med blåljus och siren.
Eleverna har sedan fredag förra veckan fått undervisning på alla möjliga och omöjliga vis och platser och personalen har varit fantastiska med att lösa undervisningen. 
Elevhälsan (EHT) har haft möten i andra skolors konferensrum, vi har besökt eleverna där de varit och vi har haft möten/samtal via teams.
Nästa vecka blir det distansundervisning och elevhälsan jobbar mestadels hemma.

Det här var inte vad jag tänkt mig... Efter att i våras, jobbat hemifrån i tio veckor är det kul att äntligen få "jobba vanligt". Träffa elever och arbetskamrater... vi har självklart varit försiktiga och "spritat händerna" och hållit avstånd... men att någon sjuk person tänder eld inne på en toalett hade jag i min vildaste fantasi inte trott att någon skulle göra på skolan jag jobbar.

Så... nu är min arbetsplats åter i matsalen hemma hos oss. Förhoppningsvis kommer vi snart på plats på skolan igen. 







Vi har även firat sonens F, som fyllde år i onsdags.
En stillsam och himla god kväll bjöd de på. Fisksoppa, bröd och ost... och en fantastisk äppelkompott med topping till efterrätt.


Stort grattis på födelsedagen Du finaste F





Julia och Bonzo har i veckan träffats och sprungit av sig lite energi.
Julia som är en stor tjej och Bonzo som fortfarande är en "liten kille på 1,5 år" var svåra att se skillnad på när de rusade fram... Samma storlek och färg.





Nu tar vi fredagskväll och en film

Må gott






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...