lördag 31 oktober 2020

På kyrkogården behövs inga bänkar.




Idag har det varit släktträff på kyrkogården. Som vanligt åkte vi till länets norra del och hälsar på den del av släkten som har sin sista vila där. Här ligger släkten på min mammas sida.
Där gick vi runt och tände ljus för dem som vi inte har med oss längre. Några har jag aldrig träffat utan bara hört berättas om... medan andra har funnits ett tag i mitt liv och som jag kan berätta om. 




Min mamma och moster (tillika gudmor) gick som två tjusiga inkognitodamer och min mamma hade djupa funderingar på varför det inte fanns några bänkar att sitta på... Svaret hennes lillasyster gav var... "Därför att de som är här inte behöver bänkar, de ligger ju". Helt rätt och där bröt det höga skrattet ut och den allvarliga stämningen var bortblåst. Jag älskar dessa två och deras fantastiska humor.




Vi avslutade kyrkogårdens släktträff med gofika i bakluckan. Så himla trevligt och värmande.
Nu tänder vi ett ljus  här hemma för dem vi inte längre har med oss.

Må gott




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...