lördag 22 maj 2021

Himla mycket pollen




Att få avsluta en jobbvecka med mer jobb i Paradiset och det i strålande sol var vad vi behövde. Jag kroknade dock av allt pollen som for runt i luften och var tvungen att gå in ett tag i stugan och andas. 




T fortsatte jobbet med att riva det gamla båtskjulet som sett bättre dagar medan jag var inne och fixade lite fika.


Bröd, bakat av skolans bagerielever... Himla gott.



Hallonbiskvi, även den gjord av skolans bagerielever... Så där söt, men ändå lite "hallonsyrlig". T åt två, sedan sa han inte så mycket. Jag orkade en och var nästan lite sur för att jag var mätt. 



Skrakhonan låg ett tag på piren, medan hanen simmade runt ön.



 

Idag är det utlovat regn... Jag hoppas det kommer en redig skur som rensar luften från pollen.


Må gott


I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...