söndag 30 maj 2021

Himla mycket vatten, morsdag och en fjäril från försvarsmakten


Så kom sommaren... sol och tre dagar med nästan vindstilla hela tiden.
I fredags när vi kom till båten var det en del att ösa... typ massor. Sjöns "dammluckor" står vid öppna och tappar 3,5 kubikmeter vatten i sekunden, men det hjälper inte... Det fylls på från höjderna med mer än det i sekunden. 



Nu blir vi blöta om fötterna när vi ska till utedass... och att gå runt ön torrskodd... det går inte just nu. Tror inte vi behöver vattna på några dagar.



Igår kom sonen, F och 11 kilo kärlek för att fira mors dag. Vi fick rå om dem nästan hela dagen och det är den finaste present jag kan få.




Sonen och T åkte iland direkt för att hämta fönstren som ska sättas in i gäststugan. Innerligt tack för hjälpen och lika mycket tack för att vi fick låna fyrhjulingen. Detta hade inte T och jag klarat själva.




För några veckor sedan planterade vi smörgåskrassen... tror vi kan börja skörda snart. Himla gott att ha i salladen.




T,s sår håller på att läka... I onsdags, när det regnade som värst, var vi och handlade och när bilen var packad och vi dyblöta, rycker T upp bildörren rakt i pannan. Blodet rann... och rann... och rann jättemycket så jag körde honom till akuten där de limmade och tejpade ihop honom. 45 minuter senare kunde jag hämta en aningen stukad T. Idag lossade tejpen och kvar är bara hans "Harry- Potter- ärr"




Nu är pappas båtskjul rivet och vi håller på att lägga grunden för ett nytt... Dock inte för någon båt utan för en grill. Allt är LPP, LösesPåPlats.




Så landade det en fjäril i Paradiset. Kan nästan tro att det är en militärfjäril klädd i "lövhögen" eller så har försvarsmakten "spionfjärilar" sa T. 


 


Nu har vi kommit hem och min bil håller i skrivandets stund på att tvättas. Himlars vad smutsig den var.
Själv tänker jag ta och skrubba mina fötter... för även de är smutsiga. Att ta sig från bryggan till bilen var att vada i decimeterhögt vatten.

Må gott

I´ll be back.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...