söndag 11 juli 2021

Klagar och tycker synd om mig själv



Här råder fortfarande sjukstuga och jag tycker innerligt synd om mig själv. Så är det... En redig sommarförkylning och massor (med betoning på MASSOR) av insektsbett som gör ont. De kliar inte, svider inte utan gör redigt ont. Vet in katten vad som är värst, förkylningen (från helvetet) eller de åtta insektsbetten som sitter på höger sida av min mjuka kropp. Vad är det för liten insekt som gör sådan bett. De är inte svullna eller stora, utan små hårda röda rackare som gör ont (läs skit-ont). Fast... jag ska inte klaga (fast det gör jag ju)... det är inte covid eller ormbett.




Vi är hemma i våningen. Åkte hem från Paradiset då det skulle vara en heldag med regn. Håller på att tvätta undan och vädra ur värsta värmen, för varmt är det. Vi bor i ett stenhus från tidigt 30-tal och sommartid går det inte att gnälla över att huset är kallt.



Nu väntar en maskin på att tömmas och nästa ska fyllas.


Må gott

I´ll be back.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...