torsdag 1 juli 2021

För när storfiskarn talar om...



Jag fick frågan för inte så länge sedan om vi fiskar när vi är i Paradiset. På det kan jag ärligt svar "nej". Det där med att fiska stod min farfar för och det gjorde han med stil. Hatt och byxorna nedstoppade i stövlarna. Tror det var flugfiske på gång.



Min pappa fiskade också, men det är inget han pysslar med nu för tiden.



 

Sonen fick (när han var sju år) upp en gädda som vi inte vet vad den vägde... Vågen (Besman) vi har i Paradiset går till 10 kg och den slog i botten. Det är han som fått den största firren i vår familj. Ska se om jag hittar någon bild på det att scanna in.

Nu fortsätter vi torsdagen med massor att fixa med.


Må gott

I´ll be back









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...