onsdag 30 juni 2021

När det stod gymnastik på schemat



Igår, när jag var inne i linneskåpet och letade efter en duk, hittade jag min gamla "gymnastikpåse" från klass 5 när vi bodde i Göteborg. När jag var liten (för typ massor med år sedan) stod det inte "Idrott och hälsa" på schemat utan GYMNASTIK och så även på påsen som jag hade mina gympakläder i. Den påsen är inte stor, lite större än en A4 och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag fick med mig allt. Bara handduken och skorna kräver mer plats än påsen kan erbjuda. Kommer ihåg att min "gymnastikdräkt", var grå/blå med volanger. Min kompis Ann-Karin hade en rosa gymnastikdräkt... Oj vad fin den var.







Idag ska jag inte rota i linneskåpet... hittar så mycket jag borde ta beslut om... Dukar som aldrig används, linnehanddukar som är trådslitna och påslakan som inte är sköna utan borde rensas ut. Det får ligga ett tag till.




Nu till ett köpcenter nära oss för att införskaffa en liten torkställning som ska bli med till Paradiset.

Må gott

I´ll be back



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...