lördag 10 juli 2021

En redig sommarförkylning




Sent i måndags kväll sa T, "jag har ont i halsen" och i tisdags var ha dålig. En covidtest gjordes på morgonen och svaret som kom var negativt och det är ju positivt. Alltså...Inte covid, utan han (och fler på hans jobb) har fått en redig sommarförkylning. Hade nästan glömt att vanliga förkylningar finns.
27,8 grader varmt i våningen i stan och lika varmt ute. Jag åkte och handlade för några dagar i Paradiset, packade in T och Julia i bilen och for till ön. Där låg han... i soffan under björken och sov i stort sett till fredag morgon... utom på nätterna när han sov inne och svettade ner lakanen.




 

Vi äter gott i sjukstugan... Smörstekt briochebröd, Chevrésost, honung och valnötter... Men jisses vad gott det är.


Julia har vårdat T. Hon låg hela tiden nära honom och när han gick i badet för att svalka sig låg hon på "sin solhylla" och tittade på vad han gjorde.


Nu är det min tur att få sommarförkylningen och konstigt vore det väl annars. I torsdags kväll kroknade jag och har legat sedan dess. Julia har gått över till att vårda mig. Hon har fullt upp kan man säga 

Fy bubblan vad "trälit" det är att vara sjuk.


Må gott

I´ll be back...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...