måndag 26 juli 2021

Röd krasse är det inte...



Jag har letat länge efter RÖD krasse och äntligen hittade jag ett företag som säljer påsar med fröer med just röd krasse. Det var inga billiga påser heller... den där röda. I våras planterade jag alla frön och nu har blommorna äntligen slagit ut... Kan dock  påstå att de inte är så värst röda. Inte alls som på bilden på påsen, där det är djupaste röd...jag är nöjd ändå men rött är det inte.






I torsdags kom delar av "ZZ-top" med allt vad det innebär. Skratt, djupa samtal, jobb, mat och dryck. Så himla roligt. 
Inte lätt att försöka sitta som "lilla havsfrun", men hon gjorde ett tappert försök.



I våras när vi kom ut till Paradiset fick vi se hur isen "skjuvat" upp stora stenblock...


Det har rättats till nu. Innerligt tack.



Vi har vaknat till fantastiska mornar och suttit ute under björken och ätit frukost.


Så har vi planterat den lilla kastanjen som jag hittade i våras. Nu står den i västerläge i Paradiset... Hoppas den överlever stormarna och den karga jorden.


I fredags kom det finaste jag vet för att äta middag med oss. Sonen och F... så himla efterlängtade och så älskade.




Vi har badat och försökt hålla Julia sval.




Så gjorde vi klart panelen på den östra sida på gäststugan. 




... och började byta panel på västra sidan. Vi tar det i etapper och nu är "vedboden" klar. Den ska städas och bli förråd för spadar, krattor och annat bra att ha.



Nu fortsätter vi kvällen med att vädra ur värmen. 28 grader ute och 27 grader inne. Det blir fläkt på i natt.


Må gott

I´ll be back.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...