söndag 27 mars 2022

Är man över 80 ska man inte flänga uppe i taket och hänga gardiner



I onsdags var vi barn- och hundvakt under kvällen när sonen och F var på bio. N somnade i min famn och där satt jag... rörde mig inte utan njöt av varje sekund hon snusade där... Det blev i stort sett hela kvällen och jag misstycker inte. Det gäller att passa på för snart är hon tonåring och har inte alls lust att hänga hos farmor.



Så har hon hittat sina fötter.


Igår var vi hos mina föräldrar. T bytte däck och jag bytte gardiner i deras kök, bibliotek och sovrum. "Är man över 80 år kanske man inte ska flänga uppe i taket och hänga gardiner", sa min mamma och var den som fixade lunchen... uppenbarligen ihop med Julia. Pappas stora uppgift igår var att hålla sig ur vägen. Det gick sådär. Gjorde dock inget för han är rolig att prata med.





Idag har T och Julia hållit sig ur vägen. Jag har varit "surbannad" och pluggat. Börjar bli innerligt trött på att, all ledig stund hänga över litteratur, väga ord på guldvåg och förbereda mig inför seminarier.
T och Julia gick upp och ner i Sörbybacken när jag jobbade på att bli ännu smartare. 




Nu har jag pluggat klart för idag... och en skål ostbågar och en film väntar.

Må gott

I´ll be back.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...