söndag 20 mars 2022

I villfarelsen trodde jag att jag var en Ferrari!




Sådan husse/matte sådan hund... och visst har man hund efter hur man är som  person. Ibland kan jag bli fnittrig när jag ser hur lika många hundägare är sina hundar, både till utseende och sätt.
När folk får reda på att jag har hund, brukar de förutsätta att jag har en liten Cocker spaniel eller en liten Yorkshireterrier. När jag berättar att vi har Dobermann kan de INTE förstå hur en liten människa som jag (162 cm utan skor) klarar av en Dobermann. 

Dobermann kallas för hundarnas Ferrari, snygga, snabba och svårkörda och här har jag gått och inbillat mig att jag är så... Snygg, snabb och svårkörd.

Min moster och tillika gudmor, sa en gång... "Du är inte snygg, snarare annorlunda". Det tog jag som en fin komplimang. 
Snabb... jajamän. Har jag en deadline, så levererar jag, men be mig inte att snabba mig på när det gäller morgonbestyren... Där är jag sengångare.
Svårkörd... Min pappa sa en gång att den kille jag ska flytta ihop med kunde få gå på kurs hos honom i hur det är att leva ihop med en till födseln rödhårig ilskan kvinna. T har väl kanske inte valt den lättaste kvinnan att leva med.





Häromdagen när jag åkte till jobbet... hamnade jag bakom en av stadsbussarna... där stod... "VARNING! utsvängande bakparti". 



Det var då jag insåg att jag inte är en Ferrari, även om jag gått och trott det sedan 2007 när vi fick äran att få köpa vår första Dobermann SnyggÅke. JAG ÄR EN BUSS och ingen Ferrari hur gärna jag än vill. 



 

Nu middag


Må gott

I´ll be back



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...