lördag 5 mars 2022

Nu stack jag visst ut hakan





Jag försöker verkligen tänka positivt, jag försöker tänka "te-sorter och rosor", jag försöker finna saker som gör mig glad... men det är himla svårt att tänka bort det som händer i världen.
Såg ett inslag från någon kanal där man "tryckte upp i mitt medvetande" att det pågår krig i fler världsdelar, i fler länder och "dem visar vi inget intresse för". Jag är innerligt ledsen för dessa krig men jag orkar inte ha dåligt samvete för att jag inte orkar ta det till mig. För så är det... Ju närmare något händer oss, desto större är påverkan. Det finns en anledning till att vi har lokalradio, lokala nyheter... och nu pågår ett krig, även om det finns medier i vissa länder som inte får skriva det ordet, KRIG, och det är inte många mil härifrån. Jag trodde att mänskligheten hade kommit längre än så... KRIG... har vi inte lärt oss något från de krig som tidigare varit... det lidande. På jobbet igår sade en arbetskamrat till mig... "Jorden skulle må bättre utan människorna" och jag är banne mig benägen att hålla med. VAD HÅLLER VI PÅ MED. Vi skövlar skogar, förorenar vatten och luft och nu har ett krig startat. Kan man inte hålla sams ska man inte ha makt. Upps... nu stack jag visst ut hakan. 






Igår hade vi fullt upp med annat än sorg och elände. N och Bill kom då sonen och F skulle ut och äta. N har kommit in i den ålder att hon är medveten om vilka hennes människor är och igår drog stora sirenen igång när hon insåg att hennes människor (mamma och pappa) INTE var på plats. Det tog ett tag innan hon förstod att det är farmodern och T hon får umgås med denne fredagskväll och då infann sig lugnet... hon åt även under stor misstänksamhet... jollrade lite och somnade.


Nu fortsätter lördagen med något trevligt... ostbågar och en vampyrfilm.

Må gott


I´ll be back.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...