fredag 11 mars 2022

Det kom ett brev med riktiga frimärken



"Nu är det dags" sa Britta på jobbet... "att plantera om tomatplantorna" och jag gör som Britta säger. Jag har nu köpt jord och små fyrkantiga plastkrukor för här ska det bli plantering av. Får dock göra det med varsam hand så de små skira plantorna inte går av. 
"Sätt dem djupt" sa min mamma och så får det bli. 




Här om dagen fick T ett brev och det är nästan så att utsidan är finare än insidan...men bara nästan... Inuti låg en film som inte finns att få tag i på annat vis än dvd. Så det fick bli en dvd. Denna film kom i ett kuvert fullt med "riktiga frimärken". Inga förklistrade eller någon kod man ska hämta, utan RIKTIGA frimärken man slickar på baksidan för att sätta på kuvertet. Som konstverk... måste spara kuvertet... kan bli så att jag ramar in det.



Julia har vilat mycket i veckan... inte många veckor kvar till vår ungerska prinsessa ska löpa och det märks. Hon vilar, vilar och vilar lite till... så som hon alltid gör veckorna innan hon blir "fröken stök" och jättesnygg.

I morse kunde jag bara se yttersta toppen på "näbben" och höra hennes djupa suckar.



Nu dags för en skål jordgubbar (årets första), har provsmakat och de är himla söta och goda. Efter det drar  planteringsprojektet igång.


Må gott

I´ll be back.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...