söndag 12 november 2023

Fars dag och sjukstuga


Idag är det fars dag, och jag önskar min pappa och alla män som på något vis stöttar och finns för barnen oavsett biologiska eller inte.


STORT GRATTIS
på 
FARS DAG.





Tyvärr kunde vi inte i år åka till mina föräldrar för att fira min fantastiska pappa. Detta då T har kroknat i en sjujäkla- dunderförkylning. Misstänker dock att det är covid, då han inte har smak eller lukt kvar. Han har hög feber, ont i bihålorna, ont i kroppen och en hosta som gör att han håller på att "gå sönder". Kanske ska nämna magen också... Den lever ett eget liv som inte tillhör det normala. 

T var sängliggande från söndag till onsdag förra veckan, sedan piggnade han på och gick till jobbet torsdag och fredag. Det var väl himla dumt. Sedan igår vid lunch tar han sig inte ur sängen och nu är det betydligt värre än en vanlig manlig förkylning och om jag ska vara ärlig, så är jag allt aningen orolig. 

Nu fortsätter vi med sjukstugan och lite honungsvatten. Det är vad jag får i honom. Det går inte ens att locka med en chokladbit. Då är han sjuk.

Må gott

I´ll be back.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...