söndag 26 november 2023

Sen fars-dag



Idag for vi fyra mil norrut, till mina föräldrar för att fira sen fars-dag och äta lutfisk. Det där med lutfisk är inget jag hurrar över, så jag äter alltid något annat.

Deras träd utanför köksfönstret är fullt av matgäster... Där hänger massor av godsaker för fåglarna att äta och idag var domherrarna, både fru och herr-domherre och åt. Försökte få till ett bra foto, men de är snabba små rackare... Antingen vände de rumpan till eller så blev det suddigt.

Vi passade även på att hjälpa mina föräldrar att byta till julgardiner i köket. Kan ju liksom inte ha två 83-åringar flänga upp på stegar och hänga gardiner. 




På vägen hem stannade vi en kort stund hos sonen och hans familj. Där var det full aktivitet i trädgården och de fick hjälp av F;s föräldrar. Liten prinsessa sov så henne fick jag inte krama på. Det tar jag igen på tisdag då de kommer över på middag.

Nu är vi hemkomna och Julia är nyduschad och vi har lite att ta tag i här hemma.


Må gott

I´ll be back






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...