söndag 13 september 2009

24 delar Leksandsstol - utan flytväst till Paradiset

.
Nu undrar jag... VART TOG HELGEN VÄGEN? Det går undan vill jag lova.
Fredagskvällen bara försvann och lördagen gick i en farlig fart. Vi gick ut hårt med melodikrysset... Säger bara en sak... *Skrytig som attan* Anders Eldeman... mer utmaning, please. *puffar på lockarna*
Efter krysset, packade vi in vovven i bilen, sonen stannade hemma då de hade match i Västerås och skulle med laget dit kl. 14. Å för Er som undrar hur det gick... DE VANN... *Hoppar och jublar som den lugna mamma jag är* 4-2 och sonen gjorde två av de fyra målen. Är jag stolt eller ÄR JAG STOLT. *ler med hela kroppen*
Den packade bilen med vovven styrde vi mot paradiset med förhoppning om att hinna måla klart gäststugan. Det hann vi. *nöjd*
-
I veckan som varit har vi hunnit med vovvepromenaden i sko. Vi träffar en fd. kollega och hennes två pojkvovvar, Risensnausern Viktor 4½ år och taxen Loke 2 år. Vi försöker träffas en gång i veckan och gå promenad. Tre pojkvovvar och ingen säger ett ljud. DET är lycka.
Snyggingen har fått haft sko på ena bakfoten denna vecka och i fredags kunde vi lägga undan skon då såret läkt ihop jättefint.
.

.
Vi hade så mycket att tänka på när vi packade in vovve och färgpytsar i bilen att vi GLÖMDE våra flytvästar. Jag lovar... DET KOMMER INTE HÄNDA IGEN. *skäms*
.

-
För första gången har Snyggingen visat att han tycker om fika. Tidigare har han inte brytt sig om fikabröd och det inte varit smörgås. MEN igår fick han nos på "Citronmuffins a´la butiksköpta" och DET gillade liten vovve. *LER* Å vad gör man inte för en muffins...
.

.
... ALLT... *ler*
.
.
Snyggingen åt fem stycken...
.
.
.

.
T, sade att han skulle "kasta lite med Åke"... det var ett tag sedan och Snyggingen vägde inte 44 kg då... vilket han gör nu. T insåg att man snurrar inte med Snyggingen "plättlätt" längre. *LER*
.
.

.
Idag har vi haft isär en av de 14 fynden. Leksandsstolen består av 24 delar och idag har vi bara 13 stolar kvar att slipa. Jag satt på gräsmattan i solen med ett glas cola och slippapper i olika grovlek. Första stolen är nu FÄRDIGSLIPAD och ska i veckan limmas med benlim. *nöjd*
.
.
.

.

.
Karin har mest vilat idag. Det är hon jättebra på och hon bryr sig inte om varken borrmaskin, sticksåg eller dammsugare. Hon sover vidare, vår lilla "TörnrosaTant".
.
-

.
Där det varit mest aktivitet, där har Simone varit. Hon har ett STORT behov av sällskap och SOL. Hon flyttar sig efter solens strålar och när det var som mest ljud i köket låg hon mitt på golvet i solen... Vår "SolkattsTant".
.
.

,

.

.

.

.

.
Dagens middag... Tror hela kvarteret grillade. Doften, oset låg som en dimma över gatan.
.
.
Idag skördade jag lite av lavendeln i rabatten på framsidan.
.
.

.
Nu har vi en utslagen vovve i bädden i hallen, sonen och hans flickvän har tagit tv här nere och tittar på idol, T håller på med köket och jag ska hänga tvätten.
.-
Må gott go´vänner... det gör jag.
.

4 kommentarer:

  1. Tjing på dig/er=)
    Såg ju att du satt redo med leopardbikinin...sorry=(
    Allt är bra här i grannstaden - Ja nu var det ju längesen vi sågs & hördes.
    ..Den svartvita bilden = Me like;o)

    Kände du kramen jag skickade precis=) Hälsa hela gänget!

    SvaraRadera
  2. *LER* Japp... däe satt jag med drinkvagn och ALLT...
    Kul att Du gillade den svart-vita bilden. Var lite osäker på om jag skulle lägga ut den. Å Du... jag kände kramen JÄTTEMYCKET.

    *KRAMAR tebax* Hälsa tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu har jag frågat våra målare ang färg ,båda säger att eftersom stolarna tidigare är målade med en oljebaserad färg bör du använda en oljebaserad snickerifärg.Nu är det ju så att alla oljefärger gulnar så du blir väl inte så hjälpt.Du får trösta dig med att björk iallafall inte gulnar lika snabbt som furu.
    Jag hittade en blogg som hade en hel del tips,
    www.fixaodona.blogg.se Gå in på tips&trix och kika under Repetion:målning av möbler.
    Lycka till!
    Hälsningar
    Eva på Leksandsstolen

    SvaraRadera
  4. Hejsan Eva och TACK SNÄLLA.
    Då kanske det får bli linoljefärg i alla fall och så får vi ställa dem i solljuset när våren kommer. Det gula i linoljan försvinner ju i ljus.
    Ska gå in på hemsidan Du tipsade om och kika och i morgon kväll ska första stolen limmas.

    Må gott och TACK ännu en gång.

    MVH

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...