söndag 27 september 2009

"Plötsligt händer det"

.
Idag har vi spenderat MASSOR med pengar... eller rättare sagt, vi har tittat ut vad vi vill spendera pengarna på... Åkte runt och kikade på "vitvaror" och fick MASSOR av hjälp av Erik. Japp... vi kallar honom vid förnamn *skrattar* och han jobbar på en firma som jag i min tidigare blogg skällde över då vi inte fick någon hjälp. Nu stod T och jag och kikade på kyl och frys, då kom Erik och frågade om vi ville ha hjälp. På den firman har det ALDRIG tidigare hänt mig men nu gjorde det de... "Plötsligt händer det"... därför köpte vi en lott på vägen hem... och VI VANN. *glad*
Erik guidade oss i en djungel av kylar och frysar, diskmaskiner, dammsugare, microvågsugnar och han kunde även hjälpa oss ta hem den gasolspis JAG VILL HA. Det innebär att vi slipper ta den från skåne. Nu kan vi (förhoppningsvis) få den till ett företag "nära oss" som börjar på el... och slutar på ...ganten. Vi avrundade med en fläkt som passar till en spis som är 90 cm bred. *Nöjd*
,
.

.
En av mina "traderafyndlampfötter" har plockats upp ur en flyttkartong och fått en skärm i organza. T och sonen tycker det är onödigt att plocka fram sådant innan renoveringen är klar... MEN JAG HÅLLER INTE MED. Ska jag vänta tills allt är klart... då får jag vänta. Vi är inte så snabba... men vi är noga. *LER*
-
.
Efter dagens middag (fläskfilégryta) tog vi en lång promenad med Snyggingen... Massor att titta och lukta på är det för en "liten" vovve.
-

.
Nu ska jag ta och hjälpa T med att plåstra om... Han råkade hyvla lite i ett finger, klart obra... *tycker lite synd om*. Sedan är det dags att måla lister igen... Ni vet den där färdigmålade listen som vi var tvugna att riva.
.
Må som GODIS... choklad är jättegott.
-

2 kommentarer:

  1. Hej svejs!
    Ja det är helt rätt att ta en lott när man känner så!!
    Att man går på en bra känsla!!
    Som sagt: plötsligt händer det :)
    och det gjorde det ju ;)
    Så fin lampfot!!
    Jag tycker du gjorde rätt som packade upp den ur lådan och passar på att njuta av vackra ting :)
    Åke är en så ståtlig herre!!
    Ha en mysig helg!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan... *LER*

    Tack och TACK...
    ÄNTLIGEN någon som håller med mig ang. att packa upp och njuta av sakerna. *LER*

    Ha en toppenhelg.
    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...