lördag 26 september 2009

Planering av ny brygga

.
I morse kl. 08.15 kom mormorn och morfarn för att bli med till Paradiset och en timme senare gick vi i land. "Sjön var bråkig" som T brukar säga och det innebär att vågorna bar "vita gäss" på toppen. JISSES vad det blåste och blöta var vi när vi kom fram. *LER*
.
Fikat åkte snabbt fram och radion rattades in för melodikrysset... Eldeman... *himlar med ögonen* mer utmaning TACK. *attans stöddig nu*
.

.

.
T, fotograferade bryggan som nästa sommar kommer bytas ut. Bryggan som finns nu, är nio år gammal och håller inte en sommar till. Är vintern tuff, har vi troligen inte någon brygga alls till våren. T och Doris husse K, håller på att planera vårens "bryggbygge" och det kommer kräva borrning i sten och massor av "LPP". LösesPåPlats.
.
.

.
Hemma igen vid 12,30-tiden, fixade vi till rotmos och fläsklägg... Nu kan jag inte längre förneka hösten. Doften, (enligt mig) lukten (enligt sonen) av kokt kålrot är ett säkert "hösttecken". Morföräldrarna tog med sig sommarens pelargonier för att vinterförvara dem i källaren, sonen är på match (håller alla tummar), de fyrbenta vilar för att orka sova och T har givit efter för förkylningen och ligger på altanen och sover.
Själv ska jag öppna en chokladask, brygga te och lägga mig för att titta på en dvd-film. Himla bra lördagseftermiddagsnöje. *LER*
.
Må som GODIS... Jättegott.
.

2 kommentarer:

  1. Tack för titten...vad glad jag blev! Vilken otroligt fin o ståtlig hund du har! En riktig fotomodell..Fniss! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hejsan och TACK... *LER*
    Jag återkommer väldans gärna.

    Må gott

    *KRAM*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...