onsdag 2 september 2009

Tvättning inför publik

..
Mitten på veckan och jag har inte hunnit hälften av vad jag tänkt. Har målat golvlister, (tror "tammeattan" de rackarna förökar sig när vi inte är hemma) jobbat som en tok på jobbet och fixat allt det löpande hemma. Ni vet... tvätta, laga mat, stryka, valla vovven och kamma katterna.
Vi har inte hunnit ta tag i fyndstolarna men det kommer. *LER*
På fredag kommer elektriker-George och då kanske kökstaket kommer vidare. Vi kan juh inte spika gipsplattorna förrän han varit här och kollat att T gjort som han ska.
.
Häromdagen fick jag se Tant nr 2 (T2), Simone, hur hon satt i köksfönstret och solen gjorde hennes päls nästan overklig. Tog kameran och "smattrade" iväg ca 150 bilder på Simone när hon bjöd mig och alla som gick förbi på en "studie i tvagningsteknik". Himlars vad fin hon blev. Karin har dock lyst med sin frånvaro under dagtid denna vecka, men när natten faller på, då boar hon ner sig i fotänden på vår säng och snarkar högre än både vovve och hussar. *LER*
.

.
..

.
.
.
.

.

.

.

.
.


.
.

..
Nu ska jag gå och måla vad jag TROR är sista golvlisten. Det är första strykningen och i morgon blir det andra. *pustar*
T har just kommit hem från plasmagivningen och sonen ska på träning, jag ska efter måleriet inta tv-soffan. DET är jag värd. *LER med hela min trötta kropp*
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Oj vad du har fullt upp!
    Jag är arbetslös nu och man tror man ska hinna göra så mycket men det blir inte gjort.
    Kanske är man mer effektiv när man jobbar och kommer hem och fortfarande har ett tempo upparbetat :)
    Jag fastnar mycket vid datorn men det är mycket jobbsökande som jag gör.
    En sån söt donna du fotat!!Jättefina bilder!
    Hon verkar vara precis som vår skogis.Han putsar sig så han är alldeles blöt efteråt,hihi.
    Hon ser ut som en soldyrkare :)
    Hoppas du haft en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna... *LER*

    Tack å tack... Jorå Simone är en riktig donna och DET VET HON. *LER*

    Å vad det gäller tempot... det gäller att fortsätta när man är igång. Sätter jag mig ner... då är det kört, John Blund tar över.

    Lycka till med jobbsökandet.

    Må som GODIS...JÄTTEGOTT.

    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera
  3. Ville titta förbi och måste erkänna att jag faller handlöst för de fina bilderna på tant Simone, hon kan konsten hon......vacker dam.

    Tack för avtryck,
    Voff
    Ia

    SvaraRadera
  4. Hejsan Ia och TACK.
    Jag håller med, Simone kan konsten och vacker är hon. Just nu är hon inne i en tappa-mycket-hår-period, så det blir MYCKET dammsuget hemma.

    Må GOTT.

    MVH

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...