måndag 26 oktober 2009

Belysning över diskbänken efterlyses

.
ÄNTLIGEN har vi hittat den belysning vi vill ha över diskbänken... Två sådana här UNDERBARA, snygga, fräna, coola små karameller skulle sitta KANONBRA i taket över mitt huvud när jag grejar i köket. De är lite större än en handboll och JAG VILL HA... ÖNSKAR MIG... letar med ljus och lykta efter en ELLER två som är till salu.
Dessa är INTE till salu... *suckar ljudligt*... men med lite tjat kanske *LER skitgulligt*. Just nu hänger de på mitt jobb och RETAR mig. *LER*
.
EFTERLYSER LIKNANDE SPOTLIGHTS
.

.

.
Snyggingen har "landat" i köksrenoveringen. Han har återtagit lugnet och kan nu ligga på HELA flanken och sova när det borras, spikas och väsnas som värst. *LER*
Idag har han varit hemma med sonen (som pluggar inför tenta) och flickvännen som har höstlov. Tror han har haft en bra dag... långa promenader och fotbollsbus på baksidan. DET är kul för en liten kille på fyra ben. *LER*
.

.
Igår försvann den sista bekvämligheten i köket. P, T och E kom över och hämtade den för att ev ta den till sitt grovkök. Bra med återanvändning.
Har sedan igår diskat i badkaret OCH det är inte kul. Idag åkte jag och laddade upp med MASSOR av papperstallrikar och plastmuggar. Kanske inte det mest miljövänligaste... MEN det får vara så någon vecka... Lovar att inte fortsätta på det viset när köket är klart.
.

.
Nu är köket ett nästan tomt "skal", sånär som på kylskåpet och vattenledningar. T har inte många gipsskivor kvar att skruva upp och jag har dragit första remsan med självhäftande skarvremsa i taket. *LER* Kan kanske börja spackla och måla till helgen.
.

.
Efter jobbet åkte jag för att fixa de där papperstallrikarna och plastmuggarna. Passade också på att fylla upp kylskåpet med diverse smått... Nu när vi endast har två kokplattor tänkte jag fixa kinamat i STOR järngryta. Bra mat i matlådor. *LER nöjt*
Snyggingen fick lite extra godis. Sådant som han endast får när vi tränar. Tänkte se om jag hinner med ett pass med C och hennes vovvar på torsdag. Det skulle vara himla roligt.
.

.
TantSimone var som vanligt med och inspekterade kylen under tiden vi packade upp matvarorna. När vi stänger kylskåpsdörren MÅSTE vi ALLTID tänka på att kolla så hon inte hoppat in och lagt sig på någon av hyllorna. *LER* Det har hänt att hon gjort det och vi hört hur hon fräser och mjauar i kylskåpet. *pustar* Hon är rätt sur när hon kommer ut. ATT HON INTE LÄR SIG. *ASG*
.
.
Nu ska jag ta en vända med zappen innan det är godnatt.
.
Må gott...
.

5 kommentarer:

  1. Rejäla spottar *ler*

    Så kissen tycker om att hoppa in överallt och lägga sig.. känner igen det där från när vi hade en skogis *skrattar*

    Väntar med spänning på fortsättningen om hur erat kök blir! *ler*

    Kram på´re!

    SvaraRadera
  2. Oooooooooja...visst är de små "sötnosarna" till lampor fina... Håller på att tjata ihjäl min arbetskamrat *pekar på rummet intill* om att få köpa dessa... MEN ICKE. Vi har fyra underbara spots som vi fått i "arv" från SVT och jag vill juh bara ha två. *skrattar*

    Det där med TantSimone är JÄTTESPÄNNANDE. Vi hittar henne på de mest konstiga ställen som om det vore HELT naturligt att ligga/sitta/rulla/stå just där. *himlar med ögonen* Men det kanske är så med denna ras. *LER* Vi har juh lixom fått överta henne och då var hon åtta år och HÖGDRÄKTIG. Tjuvparning med en MainCoonkille.

    Jag väntar också med spänning på köket. *ler* Ska bli riktigt kul att få det klart.

    Må som GODIS... himla JÄTTEGOTT.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig kisse... Men att djuren aldrig lärs sig... och alltid så ska de hitta på nya konstiga äventyr...

    Det ska bli så spännande att få se ert nya kök sedan... letar inpiritation för vår kommande köksrenovering...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Tack så HEMSKT mycket för erbjudandet om hundvakt nu i helgen. Jag blev enormt rörd över att det finns folk som du, som ställer upp trots att vi inte ens har träffats *ler*

    Men då Zita fortfarande är i löpet och ni bor liiite långt bort, i Örebro om jag inte sett fel på kartan.. så får jag tacka nej denna gången trots att det tar emot.

    Men att träffas någon gång tycker jag bestämt att vi får göra då jag tycker du verkar vara en härlig tjej *ler stort*

    Tack åter igen!

    Kram om*

    SvaraRadera
  5. Elin; Det där med köksrenovering är inte det lättaste har jag märkt...Dock ett I-landsproblem men ändå ett PROBLEM. Vet vad vi vill ha, men det är inte alltid så lätt att hitta... Å hittar vi det kostar det MASSOR. T säger ofta att jag inte har någon billig smak i alla fall. *himlar med ögonen och skrattar*
    Du är välkommen tillbaka och kika på vad vi gör.

    *KRAMAR om`na*

    Carina; Dito... *LER med hela mig*

    *KRAMAR om´Na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...