fredag 9 oktober 2009

Dyr diskbänk och livat i holken

.
VET NI VAD EN HELTÄCKANDE SNYGG DISKBÄNK KAN KOSTA?!?!? Japp... På tok för mycket. Vi behöver en kort liten rackare på 140 cm och den vi *pekar på hela mig* hittade var himla jättesnygg och den skulle bli vår för 21 995 kronor. KOM INTE OCH SÄG ATT JAG HAR BILLIG SMAK. *Fräser och himlar med alla ögonen*
Kan säga att den lilla korta diskbänkshistorien blev en DRÖM som INTE kommer att förverkligas. JÖSSES... bara för att det är "vassa kanter" i själva diskhon kostar diskbäken mer än det dubbla än om den har rundade kanter i hon. Jag som ville ha de där vassa... *plugar med läppen*... men där går gränsen.
Nu tror jag dock *glad igen* att vi hittat bänkskivan vi vill ha... Det gäller bara att få T att förstå att det är just den han önskar. *ler* Vi har varit inne på "Bernadotts VirrVarr" i mörkgrå, men hela tiden varit liiiiiiite *måttar med tummen och pekfingret* tveksamma då den går aningen åt blått och NU har jag hittat en annan som är himla ursnygg. Gäller bara för mig att få T på andar banor... *Flinar finurligt*
.
Veckan har gått med en farlig fart och i morgon har vi inflyttningsfest. Lite sent, men vad i katten... har haft fullt upp juh. Lite korkat kan tyckas... *håller med* ... att bjuda hem 15 personer när man inte har något kök, men spis, diskmaskin och diskbänk är fortfarande kvar så det ska nog gå bra.
.

-
Äppelträdet (Katja) som vi fick av svärföräldrarna i inflyttningspresent har vi tuktat och klätt som en julgran. Allt för att få det paraplyformat. *NÖJD*
-

-

-
När jag fyllde fick jag av mina föräldrar ett fågelbord. *GLAD* Det ser ut som om ett UFO har landat i vår trädgård och det tog nästan en vecka innan första fåglen hittade dit. Nu har vi livat i holken och Tanterna har MYCKET spännande att titta på.
-
.

.

.
TantSimone har hittat ett jättebra ställe att vila på, samtidigt som hon har koll på ALLA som öppnar kylskåpet. Tänk om hon missade ett tillfälle att inventera "matpalatset".
.
.
.
Nu ska jag ta tidig kväller, för i morgon ska vi fixa kalas.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Heisann. Han er så fin "snyggingen" deres:)
    Han virker veldig stor?! Hvor høy er han egentlig, og hvor mye veier han ca??

    Fine bilder fra hagen deres:)

    Ha en fin fest i morgen:)

    Klem Linda

    SvaraRadera
  2. Hejsan... Japp det är en stor kille... *pekar på Snyggingen* Sist vi var på utställning med honom sa domaren att nu får han inte växa mer och han har inte vuxit på höjden sedan maj förra året. Det innebär att vår lille kille stannade på ca 73 -74 cm i mankhöjd och väger ca 45 kg. Vi hoppas få upp honom mer i muskelmassa så han blir att väga ca 47-48 kg.
    Snyggingens förfäder (många av dem fortfarande i livet) är nästan alla STORA dobbisar så vi kunde inte vänta oss någon liten pojk. *LER glatt*
    Hur stor är Din "Snygging"?

    Nu ska jag gå och fixa inför festen. *LER*

    Ha en ljuvlig helg och må gott.

    *KRAMAR om*

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...