tisdag 22 juni 2010

Flugor i det nymålade

.
Vilken underbar dag... Tanterna "bor" nästan på altanen och njuter av värmen. Snyggingen sov fram till kl. 12.00, då drog jag ut honom på en kort promenad. När vi kom in igen, gick han upp till sitt bo och fortsatte sova. Jag passade på att packa lite middag och fika och kl. 15.45 hämta ner vovven igen och åka till Paradiset. Hämtade T på hans jobb när han slutade och vi hann måla lite knutbrädor och "städa" sådant som bryggbygget ställt till.
Sonen jobbar denna vecka *hoppar och jublar, dansar och moonwalkar* och slutade inte förrän 17.00 och fick därmed vara kvar hemma. Han misstyckte inte. Tror han tycker det är skönt att vara utan den väna moderns hökögon ibland. Vaddå "klippa navelsträngen". DET är det dummaste jag hört... *himlar med ögonen och puffar på de röda lockarna* ... jag är väl inte överbeskyddande!
.

.
.

.

.
I lördags hann jag måla lite av det som ska målas med vit linoljefärg... Idag när vi kom ut hade den torkat och I FÄRGEN SATT EN FLUGSAMLING av modell STÖRRE. *muttrar* Det var bara att sopa av dem jäms med fotknölarna och blunda för de svarta prickarna i det nymålade.
.
Snyggingen tycker INTE det är kul när T står på stegen och flänger där uppe med färgburk och pensel.
.
.

.

.
Nu go´vänner är det dags att gå ut och vattna gubbarna... vill ha dem röda och stora till midsommar.
.
Må gott... Det gör jag.
.

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Åå så fina dina djur är!(förutom flugorna,hihi)
    Riktiga fotomodeller :)
    Önskar er en mysig midsommarhelg!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna och JÄTTETACK. *LER*

    Var allt inne och kikade på Dina fyrbentingar. Så himla fina. Känner igen deras sätt med påsgömma och bädda på "fina" platser.

    Må gott och ta hand om magen

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Grabben är inte bara aggressiv utan mysig oxå ser jag;) Nice <3

    SvaraRadera
  4. *ASG* Japp han är en riktig MYSKILLE... han gillar att sitta under en tall och lukta på blommorna.

    Må gott

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...