måndag 14 juni 2010

Lilla bryggan klar

.
En dag kvar att jobba innan lång, härlig, efterlängtad ledighet infaller. Jag är fortfarande förkyld (sedan kl. 21.00 på julaftonen 2009) och i morgon ska jag prata med dr. Anders om detta. Kanske behöver ett piller... eller två. Börjar få ont i bröstet och hostan blir bara värre och värre.
.

.
TantKarin har hittat en ny "bästa utsiktsplatsen" och där ligger hon så fort vi öppnar dörren till altanen. När hon inte ligger där ute  ligger hon i cykelkorgen. Det är också en bra plats att ligga på.
.

.
I lördags gjorde vi inte många "uteknop" då det regnade SKITMYCKET. Vi var hemma och fixade med dörrfoder och tvätt. Hur kul som helst. Söndagen däremot var en HÖJDARDAG. Kanonfint väder och vi åkte till Paradiset för att snickra färdigt lilla bryggan. Stora bryggan tar vi tag i när virket är hämtat. Väntar bara på en skylift.
.
SnyggÅke tyckte livet var toppen och njöt HELA dagen.
.

.
Att ligga i solen och gnaga på en "tjurmuskel" är en njutning för en liten vovve. ALLA vet väl var på tjuren som tjurmuskeln sitter... Sonen VÄGRAR ta i tingesten och T småryser när jag sågar itu den halvmeter långa godsaken. Snyggingen skiter fullständigt i vilken muskel han gnager på, HAN ÄLSKAR DET.
.
.
När det blir för varmt i solen promenerar han ner i vattnet och ställer sig och drömmer sig bort ett tag...
.
Där kan han stå och skvalpa länge innan han kommer upp och skakar av sig vätan...
.
.
Han måste juh kolla hur det går med bryggbygget... OCH hur är det med bryggans "bärighet". Det är väl ändå en dobermanns stora uppgift... eller?
.
.

.

.
Inoljad och klar... Nu ska det bara läggas grus på "landsidan".
.
.

.

.
Dagens lunch... DET VAR GOTT.
.
I morgon blir det spagetti och köttfärssås i min låda.
.
.
Kvällens projekt är att olja in staketet. Har gjort det en gång, men måste stryka en gång till.
.
.
Himla snyggt blir det, men det ska bli riktigt SVART innan jag är klar. Bensin och spillolja... Himla bra för naturen och mina andningsvägar.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin brygga!! *klappar händerna av förtjusning* Den kanske man får se live i sommar ;)

    Tjurmuskel är ju verkligen MUMMA!

    Ni donar och står i ni med ser jag.. duktiga ni är *ler*

    Kram.

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Jamen självklart är Ni välkomna att se bryggan live. Ta med Er den underbara fyrbenta så Snyggingen får praktisera flirt.

    Å tjurmuskel är himla SKITGOTT (om jag tolkar Snyggingens iver)

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...