söndag 6 juni 2010

Jobbat i Paradiset

.
Ett dygn i Paradiset med MASSOR av jobb och lika mycket skratt.
Halva huset har rödmålats, ny trappa till dass och nästan ny brygga där vi lägger till med båten. Det saknas bara lite för att den ska vara klar.
Tack snälla T, mormorn, morfarn och SysterYstersYngsta som visade sig vara en fena på att rödmåla hus. *LER tacksamt* Sonen och hans J, var på egna upptåg, typ student för J.
.
JÄTTEGRATTIS
.
Vill även gratta T som fyllde år i lördags och det firades med MASSOR av JORDGUBBAR.
.
JÄTTEGRATTIS
.

.
Tyvärr visade det sig att minneskortet på kameran (jag lånat då vår egen var det någon som TAPPADE i golvet) var fullt och kameran signalerade inte fulleriet. *muttrar* Vilket resulterar i att Ni INTE får se någon färdig trappa ELLER nästan färdig (liten) brygga.
.

.
Självklart var Snyggingen med och kontrollerade att allt gick rätt till. Han var med överallt och stack fram nosen och nu går han runt med rödfärgad nos. Lite lik Rudolf, Ni vet, renen som hjälper tomten. *Flinar*
.

.

.

.
Liten vovve blir lätt trötter när man är med och jobbar så där mycket. *LER* Normalt tar Syggingen en lång lur under dagen, men i helgen har det inte blivit någon sådan utan han har överlevt tack vare microsömnstunder på si-så-där tre minuter. Ni må tro han är trött nu.
.
.
Inte ligga och blunda för länge. Kanske missar något juh.
.
.

.

.

.
Nu gott folk är det dags för mig att hänga tvätten. *Suckar* Sedan ska jag ta och knyta mig. En lång arbetsdag i morgon.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Hej du goa!
    Tack för din fina hälsning hos mig!

    Vilket ställe ni har och vilken härlig vy!!
    Snyggingen verkar jobbat hårt han också :)

    Jag är ledig nu.Jobbade sista dagen i fredags.
    Så nu är jag hemma och njuter!
    Men dagarna går fort ändå!
    Det är lite fixande inför bebisens ankomst!

    Hoppas du har det bra!
    Ta hand om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Japp... Snyggingen jobbar lika mycket som vi andra gör. Vaktvovve juh och då gäller det att ha FULL koll på vad alla andra gör.

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...