torsdag 22 juli 2010

Bäver i Paradiset - målar stolar - drar spik

.
Just nu spelar det ingen roll om vi är hemma eller i Paradiset, vi jobbar för fullt och DET ÄR KUL.
Jag tror dock Snyggingen tycker bäst om när vi är i Paradiset och stökar runt. Där för vinden med sig en svalkande bris och när det blir FÖR VARMT, kliver han sonika ner i vattnet och kyler de ädlare delarna. *Flinar*
Att "trippa" efter änderna är ett sant nöje för den "tyska vattenhunden" som även är en "stötande fågelvovve" om fjäderfäna mot all förmodan skulle våga sig för nära.
.

.

Igår när vi var till Paradiset upptäckte vi att det varit besökare på ön. En bäver hade fått smak på rönnbärsbusken, som för övrigt för en tynande tillvaro i den magra jorden. Tur att det inte var något av de större träden som fallit i smaken. Får nog ha lite koll på det.
.

-

-
Snygginen har hittat en TOFS som han inreder med. *ASG* Precis som den där Hollywoodfrun Maria-vad-det-nu-är-hon-heter... har han en "TASSEL". Dock inte lika dyr som de hon införskaffade sig. Denna hittade jag på en matbutik nära mig (10 kr) och det ska även sitta en BOLL i ena tampen. Bollen har Snyggingen bitit bort och han är oerhört nöjd över sin "tassel".


-
-

.
Just nu är mina STORA uppgifter, när vi plockar ner väggen i Paradiset att vara handräckare - spikdragare - kock - diskare - städare OCH helt UNDERBAR. *ler skitgulligt*

.
-

,

,

.
Häromdagen var vi och shoppade lite NÖDVÄNDIGA saker. Det blev flytande galltvål, som vi har till Snyggingen och Tanterna när de ska bada. KANONBRA.
Vi handlade även linolja och penslar till Leksandsstolarna och linoljesåpa. Linoljesåpa är ett UNIVERSALMEDEL och jag har redan provat att göra rent penseln efter första färgstrykningen. VARFÖR har ingen berättat för mig om denna produkt. Nu behöver jag inte stå och kladda med lacknafta. *nöjd*
-
-
Limvärmaren har åter kommit fram.
.
.
.
Nu har jag strykigt ETT tunnt lager med färg på två av stolarna och linoljedoften ligger som en parfym i HELA huset. Tror jag måste stryka TRE ggr. Det blir sammanlagt 42 strykningar... JÖSSES.

.
.

.

.
Nu go´vänner är det dags för mig att se vad som finns i kylskåpet.
.
Må gott... dag gör jag.
.

2 kommentarer:

  1. Stolarna blir så fina, vilket tålamod!
    Vad skönt ni har det, att bara kunna
    kasta sig i när det blir för varmt...
    Vädret har ju varit underbart!
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Hejsan Nina och tack.
    Stolarna är ett segt kapitel... men jag vill ha och då är det bara att "ro i land". Har inte bestämt mig för vilket tyg jag ska klä sitsarna i. Vill gärna har något ljust, men sätter sig någon med nya jeans - då är tyget blått... Är inne på att klä dem i svart jeanstyg... eller något annat färgglatt. *LER*

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...