fredag 9 juli 2010

Trasig dator och riven skorsten

.
ÄNTLIGEN TILLBAKA... *Svuschar in i cyberträskets bloggvärld och drar en lättnadens suck* Efter en STOR *håller ut båda armarna och visar* hårddiskkrasch och en dator TOTALHAVERERAD i nästan två veckor är jag här igen. *LER* Har inte kunnat göra något av det som idag anses vara "vardagsgöra". Jag menar då... betala räkningar, (fick be modern om hjälp), kolla busstider, lägga över bilder från mobilen (då kameran ramlat i golvet och någon ny ej är inköpt än... *muttrar*), beställa flygbiljetter till utlandsresa (sonen och flickvännen har rest till en spansk ö och den väna modern sitter hemma och är JÄTTEOROLIG). Men nu go´vänner är jag tillbaka med en trimmad dator och tusenlappar fattigare.
.

.
I söndags var vi ett glatt gäng i Paradiset och rev ut skorsten och vedspis. Tänkte passa på och tacka ALLA snälla som var med och hjälpte till. Det var... Doris husse och matte, mormorn och morfarn, sonen och T.
.
JÄTTEMYCKET TACK
.
Vi var rena när vi kom och himlas så skitiga när vi åkte hem.
.
Numera diskar vi ute i Paradiset då köket endast består av ingenting. En fördel med att diska i det fria är att det går väldigt fort för den rena disken att torka.
.

.
Doris hade det jobbigt i värmen. Även om det fläktade var det ca 29 grader varmt.
.
.
Nu ska den ut... spisen...
.
.

.
...och skorstenen...
.
.

.

.
Morfarn i badet med Snyggingen och den underbara Doris blir "bevattnad"...
.
.
.
T och K på taket för att "laga" hålet efter skorstenen.
.
.
Så här ser golvet i köket ut efter det att vi rev ut alla mattor. Nu ska vi ta oss en funderar på hur vi ska göra för att få det så bra som möjligt... Har i dag varit och fått tips av en "byggnadsminnesvårdare" (tror det heter så) om vad vi kan göra... ska bara prata med vår granne C som jobbar på museet här i stan om vad hon anser om förslagen jag fick.
.
.
På altanen håller tomatplantorna på att visa vad de kan.
.
.

.
Idag tog T och jag en promenad utmed Svartån. Snyggingen fick doppa tassarna i det svalkande vattnet och han fick leta godis i ett hav av lila mjölkört.
.
.

.

.

.
Nu tänkte jag gå ut och störa friden i kvarteret. Gräset ska klippas och det ska jag göra i doften av tändvätska, grillspett och vitlök.
.
Må som GODIS... det gör jag.
.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, cooola killen med brillorna!!

    Gud vad ni fejar å står i - själv orkar jag inte göra nada då det är 30°C i solen.. *phhhuuu*

    Sköt om dig stumpan!

    ♥`·.¸.·´. KRAM .`·.¸.·´ ♥

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Du anar inte vad vi jobbar *ljuger som attan*
    Idag har vi stått i vattnet HELA dagen. Även Snyggingen har bosatt sig i det blöta.

    Må gott i värmen... DET GÖR JAG.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Hejsan Brittan :)

    Vi kommer ha folk här hemma första 2 veckorna på våran semester - men efter det kommer vi gärna och hälsar på någon dag om ni är hemma vill säga *ler*

    Vi kan väl höras av lite längre fram :)

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  4. Jamen SJÄLVKLART är Ni välkomna.
    *börjar städa direkt*

    *KRAMAR om`na och ser fram emot besök*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...