torsdag 29 juli 2010

Regn - Födelsedag - Bönan "tillbaka"

.
DET REGNAR och nu undrar jag VART TOG SOMMAREN VÄGEN?! I morse vaknade jag och blev himla jätteledsen över att det VRÄKTE ner vatten från himlen. Av någon märklig anledning uppfattade jag det som om "det är bara mig detta drabbar". *Himlar med ögonen* Å i ärlighetens namn... Det är INTE bara mig det drabbar, men just då kändes det så. Vi har O-ringen i stan och de som tältar är liiiiiiiiiiiiite *visar med tummen och pekfingret* värre drabbad än jag är, MEN de är liiiiiiiiiiiiiite *måttar ännu en gång med tummen och pekfingret* mer positiva än jag är. *LER* Har lyssnat på intervjuer på radion där orienterarna får frågan... "hur gick loppet" och svarar "JÄTTEBRA"... "men det regnar juh så"... "DET är SKÖNT". JÖSSES, finns det mer positiva idrottare är de som springer i O-ringen?
.
Häromdagen fick vi "tillbaka" Bönan. Hennes flock är på en liten semester och hon ska vara hos oss under tiden. Hoppas att det blir bättre väder innan hon ska hem igen, så vi hinner ta en vända till Paradiset och hon och Snyggingen får busa av sig lite. Just nu ligger de mest på flanken och vilar. VEM vill vara ute och busa när det ÖSREGNAR?
.
Igår var det dock fint väder... men då hade vi besök. *LER*
.

.

.
Gårdagen startade KANONBRA... Denna lastbil hade parkerat utanför vårt köksfönster och jag bara undrar... KAN dagen STARTA BÄTTRE? En hel bil fylld med sötsaker. *LER* Bilens förare var dock inte på besök eller leverans hos oss... men att se den var ett nöje.
.
.
Sedan fortsatte dagen lika kanonbra med vårt besök... T;s mamma och bror kom upp för att njuta lite av sommaren. T;s mamma fyllde år och det firades med grillat, paket och tårta.
.
JÄTTEGRATTIS
.
.

.
.
Nu go´vänner är det dags för mig att göra lite nytta. Sonen jobbar, T har rivit ut ett av våra fönster som måste renoveras. Vovvarna sover och likaså Tanterna.
.
Må gott... i väntan på solen.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...