lördag 14 augusti 2010

70 årig födelsedagssmitare, Snyggingen 3 år och efterlyser namnet på en fjäril

.
Ett dygn i Paradiset och massor att fira. Vi kom nyss hem och är i stort behov av en dusch.
Morfarn fyllde 70 år igår (och smet söderöver) och ville INTE bli firad. JÖSSES... DET kommer han bli ändå. *Flinar* Säger inte när det sker.
.
JÄTTEGRATTIS
.
SnyggÅke fyller år 3 år idag och DET har vi firat.
.

.
I dag såg vi en stor fjäril som satt på en stubbe. Den satt där hela dagen och rörde sig knappt. Har försökt ta reda på vad det är för sort och vad den heter, men misslyckats. Är det någon som vet vad det är, vore jag tacksam att få veta.
.

.

.

.

.

.
Snyggingen har varit JÄTTETRÖTT. Det har varit himla varmt och i stort sett vindstilla i dag, så jag förstår honom när han lägger sig och vilar.
.

.

.

.
Det har badats också...
.
.
.
Lite "panering" i den blöta pälsen är juh aldrig fel...
.
.

.
Idag började vi försiktigt ta bort lister runt två fönster som ska med hem i vinter för renovering. Det där med försiktigt hade vi inte mycket för. Listerna var/är så torra att de spricker och går JÄTTESÖNDER. Vi får be någon händig snickare att fräsa nya efter ritning på våra gamla.

.
.

,

.

.
Paradiset i morse, innan sonen och J vaknat. Innan båtarna kommit ut på sjön och INNAN Snyggingen kravlat sig ur sin bädd. När jag ser filmen inser jag att rönnen MÅSTE sågas ner. Bävergnaget var dödsstöten och förödande.
.

.
Nu är det dags för mig att göra ingenting.
.
Må som GODIS... det gör jag.
.

2 kommentarer:

  1. Grattis snyggåke!!!

    Vad härligt ni har det i paradiset - och en man som bara står och vill kramas på farstubron *ler*

    ♥ Ha det bäst ♥

    Bamsekramen ツ

    SvaraRadera
  2. Hejsan Carina.

    Visst är det UNDERBART med en man som står där och bara vill kramas... *skrattar*

    Ha det toppen

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...