måndag 9 augusti 2010

Baddräkt i ylle och latex och jag hatar snigel

.
De sista skälvande dagarna kvar på min ledighet och igår lämnade vi tillbaka Bönan till hennes flock som kommit hem från semestern. T började jobba idag och sonen sommarjobbar fortfarande. Jag har dock börjat "träna" på att gå upp tidigt. Trassalde mig ur sängen vid 05.40 i morse och insåg att jag har MASSOR att göra idag.
.
Igår kom vi hem från Paradiset efter en övernattning. I lördags var det STRÅLANDE sol, även om "vädermannen" i fredags på kanal 1 "lovade" regn hela lördagen. Det gör inget att han hade fel. *NÖJD*
.
Hittade en annons för baddräkter, under golvet i Paradiset. Undrar om det idag finns någon sådan att få tag i... baddräkt i ylle och latex. *RYSER*
.

.

.

.

.

.
"Houston - We have touchdown"
.
.

.

.
Idag står det MYCKET på listan "att göra". Måla två stolar - tredje och sista strykningen för dem, baka matbröd, tvätta, stryka, fixa middag, promenera Snygging, dammsuga och inte minst... PLOCKA MÖRDARSNIGLAR.
.
Jag HATAR SNIGLEL... och det menar jag verkligen. I vårt område har vi verkliga problem med dessa slemmiga MONSTER. Designmässigt är de rätt "fräna". Snygga ränder på ryggen med slät början... blanka... och attans så SNABBA , men det hjälper inte... JAG HATAR SNIGEL. Igårkväll var jag ute och plockade en liter av dessa hatobjekt. De har ätit upp persiljan och har nu gått över till att knapra på oreganon. Det enda de inte ger sig på är gräslöken och jag funderar på att plantera gräslök i stället för gräsmatta.
.
.
Nu go´vänner är det dags för mig att går på SNIGELJAKT.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...