söndag 29 augusti 2010

Ta ur fönster

.
Sådärja... Nu sitter jag här igen. Fattar inte vart veckorna tar vägen. RUSAR FÖRBI, är ett bra uttryck. MEN *tänker på morfarn* jag ska bättra mig och uppdatera bloggen oftare.
.
I veckan har vi haft fullt upp. Vi har firat 70-års-smitaren, med paket, fisksoppa och blåbärspaj. Det var uppskattat.
.

.
Igår var T, sonen, J och SnyggÅke till Paradiset och plockade ner två fönster. Dessa ska renoveras under vintern för att i vår, fraktas över "vida vatten" ut till Paradiset igen och sättas tillbaka.
Det var ett tungt jobb att få ner, lasta i båten, bära till bilen och jag är INNERLIGT tacksam att sonen och J blev med och hjälpte oss.
.

.

.

.

.
Ännu en gång har vi fått användning av min födelsedagspresent jag fått av mina föräldrar. Jag har inte fyllt än... men de tyckte presenten behövdes NU och det är jag himla tacksam för. Presenten är stegen som går att göra till ställning. Så attans bra, när man inte använder den som ställning eller stege sa T "lagom höjd för barhäng". Förstår INTE vad han menar. *ASG*
.
.

.

.

.
Första fönstret ute...
.
.
Nu ska bara "korvmojsluckan" täckas.
.
.

.

.
Den där J, hade hela fickan full med godis... något Snyggingen gillade.
.
.
Andra fönstret var störra och därmed tyngre.
.
.

.

.

.
Hela dagen låg sjön som en spegel och inte en droppe regn... FÖRRÄN hemfärden. Ösregn över en "kavlugn" sjö. Tur att Snyggingen är lugn i båten, för det skulle vara svårt att fara över vattnet med tunga grejor och ha en vovve som springer fram och tillbaka. Denna sommar har han börjat antingen sitta eller ligga i båten när vi far över sjön.
.
.
.
Nu står fönstren i garaget och vid tillfälle ska "Dolly flytta" till mina föräldrars garage för att bereda plats för "operation fönsterrenovering". Till våren kommer hon tillbaka igen.
.
.

.
Nu är det dags för mig att baka en limpa eller två.
.
Må gott.
.

2 kommentarer:

  1. Vad ni är duktiga och håller på *ler*

    Själv så har jag inte kunnat göra någonting denna helgen då jag ramlade och skadade mitt vänstra knä på jobbet i fredags, knäskålen hoppade ur led när jag råkade trampa snett när jag skulle gå ner för en trappa... och ramlade rätt ner på betonggolvet.

    Hoppas att veckan blir lite lugnare för dig :)

    *många varma kramar*

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    DET var väl OBRA att trilla. Hoppas det blir bättre snart så Du kan ta fossisarna - gångstavarna och den UNDERBARA ZZZZnoppizzzen och promenera.

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...