onsdag 22 december 2010

Idag är det JULBÖRJAN

.
Upps... tiden RUSAR och jag har inte hunnit blogga, knappt hunnit "jula" och om två dagar är det dopparedan och här sitter jag i arla morgonstudn. Ska iväg och ha "julbörjan" i kyrkan med jobbet om någon timme. Jaaaaaaaaa... för inte kan man väl kalla julavslutning INNAN jul... det måste väl vara julbörjan. *nöjd över ordvalet*
.

.
Sedan ska SISTA julklappen för i år inhandlas. Njä... sonen och hans J har ännu inte börjat, men för mig och T menar jag.
Igår fixade T julgranen och det är som att köpa "grisen i säcken" suckade han när han kom hem. Granarna ligger hopklämda och det går inte att vika ut dem för att kika.
.

.
Ska även hinna fixa morfarns vegetariska julskinka. Nu vet jag att många kan tänka "VARFÖR vegetarisk skinka när man valt bort kött"... men han har inte valt bort köttet, han tål inte animaliskt protein och då gäller det att hitta substitut för godsakerna.
Har lagt in sillen och bakat lussekatten, ska göra julgodis, slå in paket och städa huset... Tja... Ni vet, jag misstänker att jag inte är ensam och stöket.
Tänkte även hinna plugga lite. Vi har en rätt stor uppgift som ska vara klar till den 5 januari och vår grupp (om två) vill gärna bli klara innan julafton.
.
.
Nu är det dags att "renovera ruinerna" och ila till jobbet.
.
Må gott... det gör jag.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...