måndag 27 december 2010

Mattor i snön

.
Idag är det en "tråkdag" för flera i familjen. T, jobbar *tycker synd om*, sonens flickvänn, J, har översvämning i sitt kök och ska få det RENOVERAT. Det är bra, men det är även jobbigt att ha hantverkare springa i huset. Sonen gör inte så mycket väsen av sig och ej heller Snyggingen. Tanterna sover mest och jag har pluggat idag. Sitter och funderar på om jag ska ta och baka lite matbröd.
.

.

.
En sak som är bra med KALLT och SNÖ, är att vi inte behöver lämna in de handknutna mattorna på kemtvätt. Vi lägger ut dem i snön, men då MÅSTE det vara så där kallt att det låter som om man går i en påse med maränger, och sedan borstar vi snö över dem. Där får de ligga i några timmar och sedan borstar vi av snön och tar in RENA, fina och fräscha mattor.
.
.
.

.

.
Igår passade Snyggingen på att få och ge lite kärlek av den där morfarn. Det gäller att både ta och ge så mycket man kan när tillfällen bjuds. Av den där mormorn fick han ett JÄTTEFINT märgben som vi alla kan känna av idag. Det är en odör omkring Snyggingens bakände som INGEN vill komma i närheten av. *håller för näsan*
.
.

.

.
Ska nog ta och baka lite matbröd i alla fall. Kanske skulle fixa lite middag också, när jag ändå står vid spisen.
.
Må gott... det gör jag.
.

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År vännen!!! Jag hoppas att du haft en fin och skön julhelg tillsammans med dina kära!!!

    Må väl och var rädd om dig!!!
    KRAMAR OM DIG MASSOR!!!
    ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskar jag Dig.

    *Många NYÅRSKRAMAR*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...