torsdag 2 december 2010

-21 grader och "termosbyxer" på

.
RAST i pluggandet och det är "kallt som grisar ute".
Idag vid lunch tog jag en lång promenad med Snyggingen. -21 grader ute och det innebär "termosbyxer" på mig och täcke på SnyggÅke. När sonen var liten kunde han inte förstå varför det hette termo och inte termos. *LER* Detta är något han INTE kommer ihåg idag. Det var strålande sol och en svag vind. Denna svaga lilla bris gjorde promnaden till en plåga. Ögonen rann och det blev isrännor på kinden. DET gjorde svidande ont.
.

.

.
Det var ett konstigt ljus ute idag. Strålande sol, gnistrande snö och disigt. Det var som att promenera i en saga liknande Narnia. När Snyggingen och jag kom till skogsbrynet hördes bara snöknastret under mina skor och jag skulle inte blivit förvånad om ett talande djur hoppat fram ur snåren.
.
.
Att sitta ute, fuskas det med när det är så här kallt. Snyggingen NUDDAR INTE rumpan i snön, han bara hukar sig lite. *LER*
.
.

.
Nu är det dags att fortsätta pluggeriet.
.
Må gott
.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag tänkte gå ut idag.... men det tog tvärstopp då jag öppnade ytterdörren och jag kom aldrig längre ut än näsan räckte! ;)
    Vilka vackra vinterbilder du tagit... Nyponen, så fina, en riktig kanonbild!

    Hoppas att det går bra med pluggandet! Blir du klar med dina studier den här termin?

    Var rädd om dig och lev väl!!! ...ja och glöm inte "termosbyxorna" om du ska ut! *LER*
    KRAMIS♥

    SvaraRadera
  2. Hejsan och tack.

    Med pluggandet blir jag inte klar förrän till våren med denna kurs. Jobbar juh och läser på halvart... *pustar*

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...