lördag 17 oktober 2015

Att ha tappat lite höjd

 
 
 
Jag försöker blunda för det faktum att hösten är här... mörkret kommer tidigare och den kalla luften gör att jag fått plocka fram tjockare jacka... och idag har molnen varit jämns med marken... Då är det banna mig svårt att "hålla höjd".
 

 



Igår efter jobbet tog jag Bönan på en runda... Solen var fortfarande uppe och det värmde ganska skönt... Med taktfast musik i öronen gick vi i rask fart och vi verkligen njöt av att det var fredag, solig och aningen varmt...
 




Idag tog vi samma vända Bönan och jag... och jag lovar... Vi var genomblöta när vi kom hem. Det var som att gå i duschen... Dimman låg jäms med gräset och ibland så vi inte många meter framför oss. Det här gillar jag INTE... näe det gör jag inte...
 

 
 



Har i veckan köpt orkidéer... många orkidéer för att pigga upp mig... Har gått länge med en förkylning som inte bryter ut och känt mig allmänt hängig... Då gäller det att hitta på något för att inte lägga sig ner och självdö... Så... orkidéer, choklad och nytt nagellack fick det bli.
 
 
 
 



Nu fortsätter vi lördagen... så... som en arbetskamrat säger... "Håll höjd"... Själv har både jag och molnen tappat lite höjd just nu... men jag tar mig nog. Får se när dimman lättar och molnen tar höjd.
 
Må gått


2 kommentarer:

  1. Och jag som älskar hösten, oavsett väder!
    Attans med din förkylning, äter du ingefära? Det gör susen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har testat ingefära och har det i ganska mycket... Hjälper inte...

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...