onsdag 21 oktober 2015

Färgernas dolda psykologi

 
 
Jag älskar färger... alla färger... Det finns visserligen två...färger som jag inte riktigt kommer överens med och det är kornblå och blålila... Jag har verkligen försökt, men det är svårt... innerligt svårt... fast jag gillar dem ändå... men inte.
 
Rött är just nu en färg jag dras till... även om jag själv inte kan ha en röd klänning eller blus på mig... så försöker jag ändå få in lite rött i mitt liv.
Vi bli glada, hungriga, stressade av rött... och det kanske är därför jag just nu dras till rött... Jag är glad, hungrig och stressad... jojo... Kanske är dags att trycka in lite mer blått i mitt liv... för att bli lugn och mätt.
 
För Er som gillar det där med hur färger psykologiskt påverkar oss... finns en fantastisk bok skriven av...
 
Karl Ryberg
Levande färger - En bok om färgernas dolda psykologi
 

 
 
 
 
 


Nu... dags för lite choklad med chili

Må gott


4 kommentarer:

  1. Bonjour chère amie,

    Le chocolat au piment ! J'en veux encore et encore, j'adore ça !...
    Aujourd'hui vous pimentez ma journée avec tous ces rouges !...
    Il est vrai que je ne portais jamais de rouge autrefois et puis mon ami m'a incitée un jour à acheter des chaussures rouges ! Je ne pensais jamais les mettre. Erreur ! je les adore maintenant...
    et puis depuis j'ai acheté un pantalon rouge, pus ce fut tout !
    Je bla bla...
    Très jolies photos !
    Je vous souhaite une journée haute en couleurs !

    Gros bisous ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som alltid skriver Du vänligt och jag tackar dig innerligt för det.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Hej, hittade hit via Dina fina "dobermannar" - vilka otroligt vackra bilder på dem!
    Jag lockas också av rött emellanåt, men oftast är det alltför mkt energi för min smak, har dock en röd klänning i garderoben :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de vänliga orden.

      Rött... försöker få in det lite här och var... även rosa.

      Må gott :-)

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...