söndag 25 oktober 2015

Ibland måste saker få ta tid

 
 
 
Vi är trötta och idag har det gått himla långsamt hela dagen. Allt har tagit tid och vi har låtit det ta tid. Ibland måste man (läs jag) göra så för att komma ifatt.
 
Idag har jag målat stolar med linoljefärg. Ni vet, färg som tar flera dygn på sig att torka och det ska strykas tre ggr innan det är klart. Det är en process på tre veckor innan stolen är färdigmålad och sedan ska den stå och bli jättetorr innan jag kan klä sitsen och någon vecka till innan det går att sitta på den. Så... lagom till jul är dessa stolar klara... Ibland är det bra att det måste ta tid... vissa saker går inte att stressa fram... som tiden det tar för färg att torka eller en tanke som inte landat och blivit befäst.
 
 
 
 
Även Tanterna har tagit det långsamt idag. Vilat mycket och tagit långsam promenad... TantKarin har idag mest sovit för att orka vila. Det är ett bra KattTantsGöra...
 
 
 
 
 
 


Så kom sonen och F på middag. De kom hungriga och åkte "proppmätta". Sonen som ALRDIG ätit paj här hemma, åt efterrättspajen och sa till och med att den var god... Jojo... det tog några år innan han lärde sig äta paj... si så där 25 år.
 
 

 
 


Nu... har jag viktigheter att ta göra... typ... måla naglar och se en film.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Linoljefärg är bra, den enda riktiga färgen och det är värt att vänta på att den ska torka! Så tycker jag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte att vara stressad när man målar med linoljefärg.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Bonjour,

    Il vous faudra user de beaucoup de patience pour peindre toutes vos chaises...
    J'aime beaucoup les photos de votre toutou et également celle de ce charmant matou !

    Gros bisous ✺ ♡ ✺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt tålamod är stort... och innerligt tack för alla snälla ord.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...