söndag 18 december 2016

Fröken Snygg och Sugen ska löpa linan ut





I morse var det strålande sol och vi beslöt oss för att åka till Paradisets strand och stå på bryggan och kika ut mot ön... Vi lämnade strålande sol från en klarblå himmel och möttes av tjock dimma och inte katten såg vi ön heller. Fast det kändes mjukt i hjärtat att veta att djupt inbäddad i den täta fuktiga dimman ligger Paradiset och väntar på att till våren bli öppnat igen.

Savannah som är i höglöp sprang med spårlina (15 meter)... vill ju inte riskera att fröken "Snygg och sugen" ska försvinna och roa sig med någon lika sugen vovvepojke. Så...spårlina på och fröken fick löpa linan ut...för så är det... Löptik ska löpa.


 


Ca 1000 meter rakt ut ligger Paradiset... 






Någon friskis hade hackat upp en isvak. Skulle för mitt liv INTE hoppa i den frivilligt... aldrig. Kan inte se tjusningen med att kliva i iskallt vatten... Jag som duschar hett och länge.

 
 



Nu har lugnet infunnit sig och julmusiken spelar i bakgrunden... T är och tvättar min bil för isses vad smutsig den blev på grusvägarna idag.
Har planer på att fixa något gott till fikat... Igår försökte jag mig på det där som visas på reklamen med Nutella och pepparkakor... Jag är barnsligt förtjust i Nutella och jag älskar pepparkakor...så jag gick "ål in" och bredde ett mjukt lager med Nutella på pepparkakorna och slängde mig i fåtöljen för att njuta... GUD-VAD-ÄCKLIGT... jamen va... Två saker som är fantastiskt goda var för sig... blev ihop vidrigt... SÅ... det blir det inte till kvällsfika.

Må gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...