lördag 17 december 2016

Går sakta och hör långsamt.





Jag är inte den som går hem från jobbet innan arbetstidens slut. Snarare tvärt-om...det brukar bli lite för mycket tid på jobbet... men igår gick det inte att vara kvar efter lunchen. 
Har gått med migrän i flera dagar och igår var det som hela huvudet höll på att gå sönder och illamåendet for runt i strupen... så... vid lunch åkte jag hem och kröp under en filt.
Hoppades... trodde... att det skulle gå över tills idag, men icke... Huvudet är ömt och rör jag mig för fort har jag "hela havet stormar" i hela mig.
Så idag... går jag sakta och hör långsamt.






Tänker dock inte låta migränen ta över mitt liv... ska sy en gardinvåd till matsalen. Fick för en tid sedan fyra meter grå råsiden av min moster och det passar jättebra till de grå linnegardinerna vi har där. Men först ska jag vila lite... måste det.





Må gott



1 kommentar:

  1. Nej, låt inte migränen ta över ditt liv - om du kan! Men jag kan säga att när jag fick sprutor för min migrän fick jag ett liv och numera har jag ytterst sällan anfall (åldern gör nog att det inte är så ofta nu).
    Hoppas du mår bättre!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...