torsdag 29 december 2016

Sitter på hela stjärten




Jag har hört att hundar sitter på olika vis beroende på om de är av STOR modell eller liten "kvalisort".
Så här har jag hört... "små hundar sitter generellt på hela stjärten medan stora hundar sitter så att rumpan inte nuddar underlaget".
Det har stämt vad gäller Snyggingen och Bönan. De satt på själva bakhasen och det var ytterst sällan rumpan nuddade underlaget.
Lägger med en bild (som är några år) där det syns vad jag menar... Snyggingens rumpa nuddar inte marken.







Detta har Savannah totalt missat... Vår lilla prinsessa sätter sig ibland på hela rumpan och så kan hon sitta länge. Ibland kan hon till och med somna i detta läge och då kan vi se henne glida ner i någon sovställning jag normalt inte ser tikar ligga i... på rygg med alla tassar i vädret. Något Savannahs väna moder Bönan aldrig skulle nedlåta sig till att göra... Ryggläge... hua...hon låg på mage med framtassarna korsade eller snyggt i "kanelbullekringla".



 



Igår fick vi besök av Maria, hennes man och yngsta dotter... och som alltid blir jag glad i själen och varm i hjärtat när jag träffar dem. Inga samtalsämnen är för pinsamma för att inte tas upp... ibland berör vi inte vissa ämnen då vi ännu inte är mogna att vrida runt dem och det respekteras med full förståelse för vi vet att när ämnet är moget att vridas några varv lyfter vi det. 
Igår vred vi vidden av att släppa väder, olika sorters glass, jobb, döden, livet och dråpligheter vi upplevt. Allt detta i en salig blandning och med full respekt. Tror T är den som är mest återhållsam med pinsamheter. 


 


Nu har jag en torsdag att rodda lite i.
T är till sina föräldrar och beräknas inte komma hem förrän till kvällen.

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...