lördag 3 juni 2017

Så var det de där med FULDANS




Igår packade vi bilen med flickorna, Bill och övernattningsgrejor och for till Paradiset. Trött efter jobbet och ville bara dit... 
En fantastisk kväll med god mat, spegelblank sjö och glada vovvar. T och jag gick runt och hummade om att "detta ska vi komma ihåg när ruskiga november sätter in. Det är ovanligt att sjön är "tyst" och att inte ens vågskvalp hörs... Så var det nu...




 
 
 
 
 
 



Fast... när det blev dags för disken... drog jag på radion med den där kanalen som blandar musik hej vilt... Allt från värsta "Bordellmammas visor" till senaste musiken på topplistorna... Lika spännande varje gång de byter låt och fuldansen ligger inte långt bort...
Denna gången startade den i köksdelen, fuldansen alltså, med denna låt... volymen på den lilla röda radion var hög och jag fick ordentlig snurr och landade på bryggan med en chicken walk... som världen aldrig tidigare skådat...TUR att den (bryggan) inte ligger i västerläge för då skulle befolkningen på övriga öar få se min show... OCH det vill vi INTE.
T är måttligt road när jag försöker dra med honom i fuldansen och flyr oftast fältet (går inte så långt när vi är i Paradiset som inte är större än 350 kvadrat).


  
 


Nu har vi kommit hem... Dagen har väl vädermässigt inte varit den roligaste. De fyrbenta ligger nyduschade och mätta i sina bäddar och sover... och det är dags för oss att äta.

Må som godis... jättegott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...