torsdag 29 juni 2017

Torra fötter




Det där med fötter... Det spelar banna mig ingen roll HUR mycket jag smörjer eller med VAD jag smörjer... mina fötter är fortfarande torra.
Jag filar... och nu finns inget mer att fila... och ändå har jag sprickor. Kanske inte så stora... men de finns där och smörjer jag inte... då utvecklar de sig till Gran Canyon... jag lovar.
Jag har smort med alla sorters salvor jag hittar... fotsalvor...  handkrämer... stjärtsalvor (märk pluralformen på de första tre)...spensalva... tjärsalva... och INGET hjälper. Mina fötter är fortfarande torra och riskerar sprickor. Förövrigt är jag inte speciellt torr... förutom min humor... som är både torr...ironisk...rå... och himla kul... äm... det sistnämnda är enligt mig själv...






Just nu är jag i en fas där jag ännu inte har släppt tanken på jobbet... DUMT...men så här det. T jobbar fortfarande och jag lallar runt här hemma och fixar med sådant som annars ligger långt ner på listan för vad jag måste göra. Städa garderober och annat spännande.

Hundarna sover mest i värmen och de vill helst INTE gå ut förrän kvällningen... annat än att göra toalett.
De ägnar sig åt sidbyten och andra viktigheter...





Se om det går att sova på rygg...






Julia och jag tog dock en promenad runt lunchen i Stadsparken för att träna att sitta still och inte "snuffa" runt överallt.
Det gick jättebra, även om det var varmt...fast... det kanske var värmen som gjorde att det gick bra.






Igår kväll när T kom från jobbet åkte vi för att låta hundarna springa av sig på den nedlagda golfbanan och vi fick sällskap av Katja som ville bli med och "golfa". Jorå... vi gör det utan grönt kort och inte behöver vi släpa på klubbor heller.


 
 
 
 
 
 
 



Nu har jag lite blommor att ta hand om... en tvättmaskin med tvätt att hänga... och tre fyrbenta att gå ut med...

 


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...