fredag 30 juni 2017

Batgirl får vänta på sin matta




Det var länge sedan jag bakade matbröd... Förr... (läs ca 10 år sedan) bakade jag allt matbröd... Jamen Ni fattar... en tonåring hemma och det går åt MINST en limpa till frukost... en till mellanmål och en till kvällen... DET kostar det...Ett tag var sonen så trött på hembakt att han bad om att "någon gång få köpebröd, typ LIMPA" och då menade han sådan där söt och lite degig historia som man nästan får skrapa ur gommen när man äter. 
När han flyttade hemifrån kom jag av mig... Blev lite bekväm och började köpa bröd och nu när vi flyttat tillbaka till stan och bor granne med ett "surdegsbageri" är det en lyx vi kostar på oss att handla vårt bröd där...MEN...igår blev det hemmabakade rågsiktskakor.






Har även lyxen att kunna lägga på en (för mig) ny matta. Katja gav den till Julia... som hon ska ha ligga sin bädd... Detta för att liten dobermannflicka är heminredare och förstör ALLA dynor hon har. Hon gör skumgummikonfetti och jag lovar... en dyna blir det JÄTTEMYCKET konfetti av.
Mattan är 1 x 3.65 meter och färgglad. Preciiiiiiiiiiiiiiiis en sådan som vi behövde till vårt kök. Den får Batgirl i sin bädd när den har blivit sliten... för nu är den så himla fin att jag inte har hjärta att låta henne designa om den.

 
 


Nu har jag ett gäng på fyra ben att gå ut med.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...