lördag 23 december 2017

Att jämföra en dobermannflicka med en ko




Fullt upp i huset idag... sade just till T att det känns som om jag glömt något... men då får det vara så. Glömt alltså. 
Granen är klädd, men paketen får vänta tills i morgon... TantKarin gillar snören och det är dumt att utmana hennes frestelser. 
Julia har funderingar över varför vi tar in ett träd och pyntar det med bollar hon inte få leka med... Uppenbarligen jättekorkat enligt henne... Savannah tar det mesta med ett stort lugn och enda gångerna hon fräser till är när Julia går över gränser hon inte gillar.
Julia går bekymmerslös genom julfixet medan Savannah har ingen förståelse i förändringar...när saker inte är som det brukar. Fast... får hon bara mat och en mjuk filt, finner hon sig i det mesta. Julia är lite som kossan (om man nu kan jämföra en urvacker dobermannflicka med en ko) i Arlas reklam för "jul i bregottfabriken" Kossan som tränger sig fram för att komma åt maten... Struntar i de andra... hon ska fram och ser inte att det är fullt. Det är vår Julia det. 



 
 
 


Köttbullar... skinka... och massor av annat som kan förberedas är förberett så långt det går...







Godisbordet är dukat och jag hör att T är där för inspektion... vilket säkerligen medför avsmakning också... Jag kan liksom höra hur det "fnular" med godispapper.


 


Dags att fortsätta julandet... Har terroriserat T med julmusik hela dagen och han är måttligt road... Själv kommer jag titt som tätt igång med fuldansen... Det är lätt hänt... såg damen som bor mitt emot oss... si-så-där i 75-80 års åldern stod och fuldansade i köket... Jamen huuuuuuuur underbart var inte det...Jag är inte ensam om att skaka loss i köket ibland.




Nu ska bordet dukas och skinkan griljeras. Har en del kvar att fixa med.



Må gott
och 
innerligt

GOD JUL





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...