lördag 2 december 2017

Svarta golv - lite åt "Shakerstilen"




Vi lever... eller så här... Jag försöker överleva mörkret. Jag gillar inte mörker och är sedan jag var en pytteflicka fruktansvärt mörkrädd och då spelar det ingen roll att jag har dobemannflickor vid min sida... Mörkret skrämmer mig så mycket att när vi är ute och promenerar på kvällen, är flickorna beredda att skydda mig med allt vad de har. Logiskt... inte det minsta... Klokt... nopp... Går att jobba bort... skulle tro det. Kan tillägga att jag är rädd för döden också... FRUKTANSVÄRT rädd för döden.






Idag har vi varit i "Huset på höjden" för att betsa golven mörka... på gränsen till svarta och i morgon lägger vi hårdvax på hela härligheten.
Det blir lite åt "Shakerstilen" och är riktigt snyggt. Plankorna som ligger sedan huset byggdes, är fulla i spikhål efter tidigare ägare som spikade plattor på golvet för att sedan lägga linoleumgolv. 


 
 
 



Har även hunnit "jula" lite. Ni vet... stakarna i fönstren är framtagna och tända... Den nya staken fixade T en dimmerkontakt till i morse så nu lyser den svagt och inte starkt som en bygglampa.



 
 
 


Nu fortsätter vi lördagen med något gott att äta... typ godis.

Må fint




1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...