onsdag 27 december 2017

Bilstereon lever ett eget liv och numera lånat tid.




Just nu pendlar vi mellan att vara "soffpotatisar" till "jäklar-i-karamellen-vad-det-går-undan-här-då". Fast det är nog mest åt soffhållet vi är.
Vi äter på tok för mycket gott... både vad gäller mat och godsaker.
Vi glor på film till långt i på nätterna (läs 22 - 23 - tiden för längre orkar vi inte hålla oss vakna).
Fast igår, tog vi oss i kragen och åkte till T:s hemtrakter... ca 20 mil västerut för att hälsa på hans familj... Flickorna packades in i buren bak i bilen och vips var vi iväg.
Så mycket skratt och allvarligheter pratades vid matbordet... innerligt tack A och C för att ni åkte hem tidigare och lät oss gästa Er.

TantKarin stannade hemma och jag misstänker att hon gillade läget... HELA våningen enbart hennes... lugnt och skönt utan oss som stör.





Just nu håller T på att kolla upp det där med "bilstereo"... då min lever ett eget liv och just nu på "lånad tid".
Den lägger liksom av mitt i det jag lyssnar på... Stereon fortsätter... men den tappar kontakt med högtalarna... Då jag har en importerad bil (ej svensksåld) är det inte så himla enkelt det där... och vi var i kontakt med ett företag som räknade på härligheten för att byta det som var fel, samt byta till en annan stereo... då "radiobanden" inte ligger lika som på svenska radioband... och jag enbart kan lyssna på "mix-megapol" och som är en radiokanal jag helhjärtat tycker illa om... För mycket flams och för mycket reklam... oj... återgår till viktigheterna... hamnade visst i ett sidospår...
Jo... företaget skulle ha väldigt mycket pengar för att byta... fixa... dra nya kablar... så det blir inga skor på fleeeeeeeeeera månader.
T som är en rådig man... googlar och pratar med USA... eller en man i USA och det är INTE presidenten... även om han skulle behöva lite goda råd (presidenten alltså) av T hur man beter sig (anser jag).
Isses vad mycket bra T får veta av USA... äm... mannen i USA om vad han ska titta efter... fast... sedan tillkommer tull och frakt så vips är vi uppe i huuuuuuuuuuuutlösa pengar även där. Så... jag får dra ner på skoköpen ett halvår framöver och fixa stereon för pengen istället. För bilstereo är viktigt... det är i bilen jag "blåser huvudet av mig" med musik... jag verkligen älskar att lyssna på musik i bilen och då är en bilstereo som lever ett eget liv, inte bra.




Nu... kör vi lite soffläge igen... känner att jag behöver det.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...